ÜLÉSFOGLALTSÁG ÉRZÉKELŐINK WEBSHOPUNKBÓL NON-STOP RENDELHETŐEK!
WWW.ULESFOGLALTSAG.HU
Termékünkről az Autotechnika szakfolyóiratban is írt Dr. Nagyszokolyai Iván főszerkesztő (2019. október, 56-56. oldal), amelyet ide kattintva elolvashat. |
Mi az az ülésfoglaltság érzékelő?
Az ülésfoglaltság érzékelő az utas oldali ülésbe beépített érzékelő felület, ami jelzi a légzsákvezérlő egységnek, hogy ülnek-e az „anyósülésben”. Ez egy nagyon fontos része a légzsák rendszernek. Ha ez az érzékelő felület megsérül, akkor nem küld jelet és ütközéskor SEMELYIK légzsák nem fog nyílni! A hibás működésről hibaüzenetet küld a rendszer, amit a légzsák (Airbag) lámpa világítása jelez. Tehát, ha világít a légzsákvisszajelző lámpa, akkor a teljes rendszer lekapcsolja önmagát és ütközéskor egyik légzsák sem fog kinyílni az autóban.
Mit tehet az ülésfoglaltság érzékelő meghibásodása esetén?
Sajnos az ülésfoglaltság érzékelő felület nagyon könnyen megsérülhet (pl. ha valaki beletérdel az ülésbe). Ha megsérült, már nem javítható.
Két megoldás létezik:
- A Gyári ülésfoglaltság érzékelő komplett cseréje, ami igen költséges és időigényes, az ülés varrásának fölbontásával jár.
- Általunk fejlesztett helyettesítő áramkör beszerelése.
Hogy a fent említett teljes érzékelő komplett cseréjét kiküszöböljük kifejlesztettünk egy helyettesítő áramkört, amely biztonságos, gyors és költséghatékony megoldást nyújt a problémára. Ez egy esztétikus, kis fekete doboz, amit az ülés alatt kell csatlakoztatni a légzsákrendszerhez. Alább felsoroljuk az áramkör előnyeit és hátrányait, hogy könnyen össze tudja hasonlítani a két lehetséges megoldást:
- könnyedén és gyorsan beszerelhető
- az eredeti érzékelő árának töredékébe kerül
- ütközéskor a légzsákrendszer működni fog
- nem szükséges szakműhelyt felkeresnie a megrendeléshez és beszereléshez, mely nyomot hagyhat az autó ülésén
- számos típusunk csatlakozóval ellátott, így nem kell vezetékeket forrasztani, levágni
- megoldást jelent utángyártott, sportülések használatakor is
- Magyar tervezés, kivitelezés!
Hátránya:
- A helyettesítő jeladó nem érzékeli, hogy ülnek-e az ülésben. Folyamatosan olyan jelet ad a légzsákvezérlő computernek, mintha az ülés foglalt lenne, így az utas oldali légzsák ütközéskor akkor is ki fog nyílni, ha nem ül senki az utas oldali ülésen.
- Amennyiben a járműben aktív az utas oldali biztonsági öv bekötésére figyelmeztető hang illetve fényjelzés, akkor az emulátor bekötése után ez aktiválódik, mivel az emulátor foglalt ülést emulál. Külön kérésre előre jelezve további díj ellenében erre is van megoldásunk. Jellemző típusok: BMW E60, E90 és néhány fiatalabb Mercedes modell.
FIGYELEM!!! MENETIRÁNYNAK HÁTTAL FORDÍTOTT GYEREKÜLÉST AZ UTAS OLDALI ELSŐ ÜLÉSRE SZERELNI TOVÁBBRA IS TILOS, AMINT AZ A JÁRMŰ KÉZIKÖNYVÉBEN IS LE VAN ÍRVA!!! AMENNYIBEN AZ ERRE FIGYELMEZTETŐ MATRICA HIÁNYZIK, KÉRÉSRE INGYENESEN PÓTOLJUK. |
- Az alábbi táblázatban szereplő Mazda modellek
- Szinte valamennyi Mercedes modell (1999-2002-től)
- A BMW modellek nagy része (1997-től)
- Fiat Stilo (csak ebben a Fiat modellben alkalmazták 2001-2008-ig)
- Néhány Opel és Suzuki modell
MAZDA |
MERCEDES |
BMW, MINI |
Mazda 323 (1998-2003) hibakód: B1871 |
A-class W168 |
1997-2003: BMW E38, E39, E36, E46, E53 2003-2005: BMW E60, E63, E90 2005-től: BMW E60, E63, E65, E90, E53, E70 |
OPEL |
FIAT |
|
Astra G |
Stilo (2001-2002) Stilo (2002-2005) |